Bra dag!

Idag har varit en händelserik dag..
Det började med att jag var och skulle lämna blod för första gången, jag var allt lite nervös!!
Kom dit och la mig i den dära stolen... sköterskan kände och klämde och stasade upp för att hitta ett bra blodkärl. Efter en stund frågade hon: -Har du bråttom?
Nej det har jag väl inte sa jag.
-Vad bra, kan du vänta på våran expert, hon kommer om 10-15 min.
Jo det går väl bra sa jag och gick och satte mig i väntrummet igen..
Sen kom hon som skulle försöka igen.. hon hittade nåt som hon trodde var ett kärl, men det kunde vara en sena oxå.. men hon stack där.. och när jag fick se nålen höll jag på att svimma bara av det.. huvvaligen, den liknade en trädgårdsslang i mina ögon just då! ;-) Det gorde ganska ont när hon stack in nålen, sen kändes det ok igen, men det rann så dåligt så hon var tvungen att hålla på och trixa och fixa, så det gjorde asont.. Hon frågade flera gånger om vi skulle avbryta, men jag bet ihop.. heh! Jag kände hur jag började kallsvettas och må lite illa, men jag tänkte att det här fixar ju jag, och det gjorde jag, för till slut var det klar! Sköterskan sa att det inte ska göra ont och att jag var så himla duktig som stod ut fast det gjorde ont. Kände mig som en 5-åring som hade fått ett bokmärke hos tandläkaren ungefär :-)
Jag var tydligen väldigt svårstucken fick jag veta..
Men nu är det gjort och jag hoppas det går bätte nästa gång...

Sen åkte Kattis och jag och köpte en telefon till mig, och den här gången SKA jag inte tvätta den! den är såå fin  ;-)

När jag kom hem så gick jag och hämtade posten.. hade fått två trisslotter från nån Sifo undersökning som jag fyllde i och skickade in för ett tag sen.. utan större förhoppningar satte jag mig och skrapade lotterna.. den ena visade 3*100kr.. kul tänkte jag, 100kr är ju mer än man brukar vinna.. sen kom jag på att det fanns en till ruta att skrapa, där det står hur många gånger vinsten man har vunnit. skrapade den och där stod det... GÅNGER 10! Super najs alltså! Jag hade vunnit 1000kr! Så telefonen jag köpt var ju nästan gratis då! :-)
Den här var det jag köpte förresten, fast svart..
image55

Nu är det dax att gå och sova!
Imorgon är det Gnestadagen, då blir det lite party och lite så ;-)
Då måste man ju vara pigg och glá!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0