Inkallningskväll

Igår var Doris och jag på inkallningskväll med våran hundskola, det var jättekul!
Vi tränade inkallning i olika situationer och med andra hundar, bollar m.m som störningsmoment..
Doris var faktiskt jätteduktig och vi fick mycket beröm ;-)
Åke (läraren) tyckte att vi hade blivit så duktiga och att Doran hade blivit mycket lugnare, och det håller jag med om!
Hon kunde vara lös nästan hela tiden inne på träningsplanen, fast det var massa hundar som hon inte träffat förut.

I eftermiddag och imorgon ska jag jobba, känner mig inte ett dugg sugen faktiskt... speciellt inte efter passet igår, usch och fy säger jag bara! Ibland undrar man ju hur vuxna människor kan bete sig.. om det ändå vore de boende som betedde sig illa, men när det är personalen som beter sig som snorungar, fyy fan!

Tur att jag ska åka till Jenny och ha lite trevligt imorgon kväll. Först på eftermiddagen ska vi shoppa lite kläder :-)

Usch nu har jag lite dåligt samvete för Doran, hon kommer få vara ensam länge idag :-(
Cirka 6 timmar.. hon brukar aldrig behöva vara ensam så länge, men idag strulade ju till sig lite med jobb och allt, och pappa är ju mitt uppe i skörden, så han är inte hemma så mycket! Men hon klarar ju det, det är bara det att det känns så surt! Ska ut och aktivera henne lite nu, men hon orkar inte så mycket i denna värme heller...

Trevlig Helg!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0