Stackars min pälskling!

Idag har Doris och jag varit hos veterinären och tagit bort hennes lilla knöl.
Det gick bra, men just nu verkar hon inte må så himla bra :-(
Hon blev så irriterad på den där tratten hon skulle ha på huvudet, hon fastnade ju i allting!
Och jag upptäckte att hon ändå kunde komma åt såret med baktassen, så tratten gjorde ju inte så mycket nytta då.. Så först gjorde jag som dom sa hos veterinären, jag satte på en strumpa på tassen så att det inte skulle riva så mycket, men det vart ju inte så bra för då kunde hon ju knappt gå för det vart så halt :-/
Då kom min kära mor på en bra idé.. att jag kunde linda bandage runt magen på henne, för såret sitter på sidan.. och det var ju smart, för då skyddar det ju både mot att hon slickar på det och kliar med tassen.. Bra där! :-)
Men hon är väldigt trött och låg.. nästan apatisk ibland, bara sitter och stirrar! Hoppas hon är piggare imorgon!
Kan passa på att göra lite reklam för veterinären vi var hos oxå, Veterinärboden i Åker, det var kanon! Supertrevlig personal, och inte sådär dyrt som på tex Animalen, där dom pressar en på varenda krona! Nu fick jag till och med ett kuvert med frimärke på för att skicka in försäkringspappret! Och Doris klor klippte han av bara farten när hon ändå var sövd.. Så det stället ska vi verkligen fortsätta gå till!

Medan Doris var hos veterinären så gick jag en sväng i Mariefred, det är ju sååå mysigt där tycker jag! Vill flytta dit..
Många små mysiga affärer med massa fina saker.. Köpte två handdukar till badrummet :-)

Igår gick jag promenad med Anki, sen åt vi fajitas och kollade på Idol såklart, det var mycket trevligt!
Vi var och köpte biljetter till helgens bravader oxå.. Tro det eller ej men det är party på Björnlunda Golfbar, det låter det va? haha.. nä men det blir nog riktigt skoj! Först är det räkfrossa, sen spelar Baccus, ett lokalt känt band ;-)

Har fått lite tider som jag ska jobba nu iaf, känns bra.. men det vore ju trevligt med ett ordentligt jobb.. Har inte ens funnits några att söka senaste veckan :-(
Jobbar på fredag och torsdag, fredag, lördag, söndag nästa vecka..

Nu ska jag ta hand om lilla gumman..

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0