Hej mitt vinterland


En bild från när vi bakade julgodis i söndags :)


Den här bilden tog jag alldeles nyss, snacka om att vintern kom :)


Jag är lite orolig för att åka till jobbet med min bakhjulsdrivna vante i det här
väglaget, det är helt snorhalt på våran lilla väg här.

Christoffer ringde mig imorse.. "Hej, är du hemma?Hmm.. har du bogserlina? hmm hm Jag har kört i diket!"
Så det var bara att dra på sig kläderna och knata till olycksplatsen som var några hundra meter härifrån.
Men det kom förbi en bärgare precis, så vi behövde inte hålla på och kämpa. Skönt det.
Men jag kände när jag gick att det var verkligen halt, inte plogat eller sandat eller nåt.
Det mest spännande bli ju den branta backen när man kommer ut från området, undrar om jag kommer upp.
En sak som kan hända som hände nån gång förra vintern, som är ganska läskig, det är ju om man inte kommer upp för backen, och sen börjar glida bakåt och inte kan varken bromsa eller styra.. då är man inte kaxig, hehe!

Doris och jag har varit ute och skottat snö, och hon är ju helt galen.. Springer och plogar med nosen i snön :)
Så söt så.

Oj nu blev det två inlägg idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0