Min mage

Jo då var det dax igen för dyspepsi (läs magkatarr).
Har varit förskonad några år nu, vilket har varit otroligt skönt! Så skönt att jag glömt bort hur det var..
Men i måndags blev jag påminnd. Tror att det finns flera orsaker. Dels så var helgens leverne inte det sundaste i mannaminne, och dels så blir det så att när jag bara är helledig en helg var fjärde vecka, så vill jag hinna med allt då. Det blir en inre psykisk stress, som jag har känt av mycket väl men försökt slå bort. Men jag får väl se det här som en varningsklocka.
Imorgon ska jag jobba igen... idag är jag ledig.. och nu blir det fiskgratäng och barnmat i några dagar, det är det ända magen klarar av. Fast det gör vääldigt ont varje gång jag äter.
Nog om magen :)

Helgen var mycket trevlig, om än lite hektisk för min del..
Det blev grill både fredag och lördag, och faktiskt sällskapsspelande båda dagarna också. Skojs!

Idag är jag som sagt ledig, och det är underbart väder, en kombo som inte sker alltför ofta.
Pappa kommer hit med ved, så det blir väl till att stapla ved. Men jag tänker även hinna med en liten promenad med Linda och lilla underbara Vilma :)

Jag har laddat hem Picasa 3, så ni kommer kanske få se lite bilder och fler collage i framtiden, kul att hålla på, testar mig fram. Är ju ingen stjärna ;)

Sätta på en tvättmaskin innan pappsen kommer kanske..

Kramis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0