Vikten

I lördags när Jenny var här så hade vi en lite nostalgikväll, för övrigt mycket kul :)
Då tittade vi på massa gamla kort och pratade gamla minnen..
Och.. på dom korten såg man ju hur man såg ut för typ 7-9 år sedan..
Herregud vad det har gått utför! Vad hände?

Jag kommer ihåg att jag tyckte att jag var tjock då.. Jo tjena!

Nu har jag tagit fram dom bilderna och tänker ha dom som en motivationshöjare, ta fram och titta på när det känns hopplöst!

Funderar även på om jag ska redovisa eventuell upp eller nedgång här på bloggen, så blir det som en ytterligare sporre.
Väger mig ju på fredagar, och idag kan jag säga att det blev +/-0

Jag har misskött mig så fruktansvärt senaste helgerna, förstår inte varför, det är ju inte direkt att vara snäll mot sig själv! Man tänker: "Jag unnar mig det här, jag är värd det!" Värd att äta onyttig mat? Värd att gå upp i vikt? Värd en dålig hälsa?
Nej nu får det vara slut på "unnandet" av det slaget.
Visst kommer man äta nåt som är mindre nyttigt då och då, men det finns ingen anledning att svulla bara för att det är helg. Så det så!

Imorgon blir det kycklingfajitas till middag.. mums!

Men innan det ska jag jobba ikväll och imorgon.

Funderar på om jag ska unna mig en cykeltur till Enhörna idag innan jobbet, trots regn, men 1 mil är alltid 1 mil ;)

Det var dagens funderingar..

Kram

Kommentarer
Postat av: Anki

Hejja hejja Anna!!! Man är dum som unnar sig onyttigt!!!! Måste oxå ta tag i det!!!!

Kraaaam

2010-05-14 @ 16:35:07
URL: http://jagominmage.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0